Ανακοινώσεις

Σκοπός και Προτάσεις της ΠΕΝΕΛΦΑ
«δεν υπάρχει αγωγή χωρίς φυσική αγωγή»

o https://www.alfavita.gr/tags/%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%B1

Η φυσική αγωγή «αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων» (Σύνταγμα Ελλάδος, Άρθρο 16, παρ. 2).

Είναι επιτακτική ανάγκη η Φυσική Αγωγή να ανακτήσει τον αρμόζοντα ρόλο της στην Εκπαίδευση και να αναβαθμιστεί, γιατί όπως ορίζουν η UNESCO και η Πανευρωπαϊκή Ένωση Φυσικής Αγωγής «δεν υπάρχει αγωγή χωρίς φυσική αγωγή» (nο education without physical education).

Η επιστημονική Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής είναι μια Ένωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την προαγωγή και την ανάπτυξη της επιστήμης της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού και η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση, την επιστημονική έρευνα, τις συνεργασίας με άλλους φορείς, την οργάνωση δραστηριοτήτων και την υποβολή προτάσεων στους αρμόδιους κρατικούς φορείς για την ανάδειξη και αντιμετώπιση θεμάτων φυσικής αγωγής και αθλητισμού στην εκπαίδευση. Τα μέλη της είναι οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα και οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής.

Λαμβάνοντας υπόψη τα εκπαιδευτικά κριτήρια καθώς και την επιστημονικά τεκμηριωμένη σχέση βελτίωσης υγείας και άσκησης, πράγμα που αποφέρει σημαντική οικονομική ελάφρυνση των Ταμείων, εκτιμούμε στην:

  •  Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής μόνο από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και όχι από εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης με συνέπεια να στερούνται οι μαθητές το σκοπό και τους στόχους της, ενώ ταυτόχρονα τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών.

o http://www.esos.gr/arthra/40880/penelfa-mathima-tis-gymnastikis-otan-ginetai-apo-daskaloys-thetei-se-kindyno-tin

o https://www.alfavita.gr/arthron/i-fysiki-agogi-didasketai-mono-apo-ekpaideytikoys-fysikis-agogis

  •  Εξασφάλιση τριών ωρών τουλάχιστον Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όλων τύπων Σχολείων, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

o Βασικά Ανθρώπινα Δικαιώματα των παιδιών μας

o https://www.alfavita.gr/arthron/%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%82

  •  Δημιουργία δυο αθλητικών σχολείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε πιλοτικό πρόγραμμα (θεσμικό πλαίσιο, αναλυτικό πρόγραμμα, εισαγωγή μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή και εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης).

o http://www.tripodis.gr/Eggrafa/DIAKIRIKSIS/28/53/%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF%20%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85%20%CE%A5%CE%A0%CE%A0%CE%95%CE%98.doc

o http://www.esos.gr/arthra/39541/enas-gymnastis-dyo-kathigites-gallikis-kai-dyo-ypalliloi-stin-epitropi-gia-thesmiko

  • Θεσμοθετημένη εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο σε πιλοτικό στάδιο, με δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα ανά τμήμα σε συνεργασία με τον νηπιαγωγό.

o https://www.alfavita.gr/arthron/%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%B1-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE

  • Αναγκαιότητα συνεχούς επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής καθώς και στο B΄ επίπεδο στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας χρησιμοποιούνται “δυναμικά” στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής με σκοπό την διδακτική τεχνική, την βελτίωση της κατανόησης και την αύξηση του ενθουσιασμού των μαθητών.

o https://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%81%CF%86%CF%89%CF%83%CE%B7-h-%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7

Επίσης προτάσεις της ενώσεις είναι:

  •  Ιατρική γνωμάτευση των μαθητών για κάθε έτος στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

o http://penelfa.blogspot.gr/2013/11/h-2013.html

  • Αναδιάρθρωση της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής με την σύσταση νέων τμημάτων:

1. Τμήμα Έρευνας και Τεκμηρίωσης με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κατάρτιση νομοθετικών σχεδίων και διοικητικών πράξεων και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.

2. Τμήμα Αθλητικών Σχολείων με την λειτουργία τουλάχιστον 5 αυτόνομων σχολικών αθλητικών μονάδων και με βασικούς στόχους του τμήματος το θεσμικό πλαίσιο, την κατάρτιση πινάκων επιλογής εκπαιδευτικών, το αναλυτικό πρόγραμμα και τους μαθητές τους, την υλικοτεχνική υποδομή και την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης.

3. Τμήμα Αθλητικών Δραστηριοτήτων με βασικούς στόχους τις αθλητικές δραστηριότητες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τις διακρίσεις μαθητών-αθλητών και την εκπροσώπηση της χώρας στους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού.

4. Τμήμα Ειδικής Φυσικής Αγωγής με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων Ειδικής Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Ειδικής Φυσικής Αγωγής, τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και κατασκηνώσεις μαθητών με αναπηρία.

5. Τμήμα Ολυμπιακής Παιδείας με βασικούς στόχους το σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και προγράμματα και δράσεις Ολυμπιακής Παιδείας και εθελοντισμού.

6. Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εθνικών Γυμναστήριων και Χορηγιών με βασικούς στόχους την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού δαπανών σχολικών πρωταθλημάτων, προμήθεια και διαχείριση αθλητικού υλικού, εποπτεία Εθνικών Γυμναστήριων και χορηγίες.

7. Τμήμα Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατασκηνώσεων με βασικούς στόχους την διοικητική μέριμνα του έργου της Επιτροπής Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την εποπτεία της Επιτροπής Μαθητικών Κατασκηνώσεων και Φιλοξενίας.

8. Τμήμα ΕΥ ΖΗΝ με βασικούς στόχους τη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.

o http://www.esos.gr/arthra/37927/protasi-gia-anadiarthrosi-dieythynsis-fysikis-agogis-kai-systasi-neon-tmimaton

  • Θεσμοθετημένη στελέχωση της ομάδας Φυσικής Αγωγής και την αναβάθμιση του υπεύθυνου της.
  • Αλλαγή ημερομηνίας της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σύμφωνες προτάσεις των Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων και Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των Διευθυντών:

1. Καθώς η ημέρα αυτή ορίστηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, διάστημα κατά το οποίο συνήθως υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και ο ετήσιος προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρουσιάστηκαν λειτουργικές δυσκολίες και ανεπάρκεια του διαθέσιμου χρόνου προετοιμασίας, γεγονός που έκανε σαφές ότι η σωστή προετοιμασία αυτής της εκδήλωσης κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία είναι δυσχερής.

2. Η συμμετοχή του συνόλου των μαθητών στις αθλητικές δραστηριότητες δεν ήταν δυνατή, καθώς δεν είχε λήξει η προθεσμία προσκόμισης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητού.

3. Στα ειδικά σχολεία δεν είχε διευθετηθεί ακόμα το ζήτημα των σχολικών λεωφορείων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά στην προσέλευση των μαθητών.

4. Η απασχόληση πολλών εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σε 2 ή και 3 σχολεία είχε ως συνέπεια την παρουσία προβλημάτων συντονισμού, καθώς τα προγράμματα ήταν ακόμη υπό διαμόρφωση.

5. Οι νεότεροι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν δυσκολία προετοιμασίας των μαθητών τους, καθώς δεν είχαν τον χρόνο να τους γνωρίσουν επαρκώς, ώστε να οργανώσουν ανάλογες δραστηριότητες.

6. Επιπλέον δυσκολίες ανέκυψαν όσον αφορά στη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, καθώς μόλις είχε ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά και δεν υπήρχε αρκετός χρόνος ώστε να συντονιστούν.

7. Οι μαθητές, ειδικά της Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου, δεν είχαν εγκλιματιστεί ακόμα στο νέο τους σχολικό περιβάλλον και ήταν διστακτικοί ως προς τη συμμετοχή τους. Επίσης, υπήρχε ανομοιογένεια ως προς την αθλητική παιδεία τους, καθώς προέρχονταν από διαφορετικά σχολεία.

8. Η τοποθέτηση του Προγράμματος στην αρχή του έτους δεν παρείχε τον αναγκαίο χρόνο για κάποια επιμόρφωση ή, έστω, για υποστήριξη των εκπαιδευτικών με έντυπο, ηλεκτρονικό ή άλλο υλικό σχετικό με την θεματική του Προγράμματος και με τον τρόπο, με τον οποίο αυτό θα μπορούσε να συνδεθεί με το μάθημα της σχολικής Φυσικής Αγωγής. Επιπροσθέτως, παρατηρείται έλλειψη συγκεκριμένων προτάσεων από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής.

9. Το μικρό χρονικό διάστημα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κατέστησε αδύνατη την πρόσκληση γονέων, τοπικών φορέων και άλλων εμπλεκόμενων προσώπων της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.

o http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D

JoomSpirit

Web Design: Φώτης Θυμωδέας - Ασημίνα Κριμπένη